Verslag AV 24-03-2022 en Jaarverslag 2021

Voor iedereen was 2021 opnieuw een jaar getekend door Corona. Het was niet anders voor Orienteering Vlaanderen.
Het sociale aspect van onze sport, gezellige nabesprekingen tussen pot en pint, hebben we nog wat moeten missen. Eveneens, grote evenementen organiseren om met onze sport naar buiten te
treden, zat er nog niet. Dit is werk voor de toekomst. Ongekend is onbemind is zeker van toepassing op Orienteering. Alle initiatieven in het beleidsplan om onze sport meer bekendheid te geven, zijn prioritair voor 2022.
Maar het was voor Orienteering Vlaanderen zeker niet al kommer en kwel, onze commissies, clubs, vrijwilligers en secretariaat draaien op volle toeren en er werden knappe prestaties neergezet door onze BeArrows atleten en hun coaches. De verwezenlijkingen van de federatie het afgelopen jaar kan je terugvinden in het jaarverslag 2021.

JAARVERSLAG OV 2021 (rechtstreekse downloadlink)

De Algemene Vergadering ging door op 24 maart 2022.

In de voorbije jaren werd er al hard gesleuteld aan vernieuwing, maar hier en daar werden nog wat puntjes op de i gezet. De verschuiving van paragrafen van Statuten naar Administratief Reglement is er eveneens om onze werking in de toekomst te vergemakkelijken. Ook het Wedstrijdreglement kreeg een update.

De werking van de commissies werd besproken, de mandaten van bestuurders werden vernieuwd, de rekeningen gecontroleerd en de begroting voor 2022 werd goedgekeurd.

Tot slot werd er ook een tariefwijziging voor de Vlaamse wedstrijden goedgekeurd die volgt op de prijsstijging bij de nationale federatie BVOS. Deze zullen binnenkort gepubliceerd worden.

VERSLAG AV (rechtstreekse downloadlink)
Bijlagen AV (scrollen naar “Orienteering Vlaanderen” of op de blauwe knop “Orienteering Vlaanderen” onder de titel DOWNLOADS klikken)